:::F!rst Impression:::


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 5, 2012

Tabahkan hatimu

Sudah hampir seminggu
aku masih lagi 
tidak dapat lupakan 
apa yang berlaku.
segalanya berlaku dengan pantas
ibarat aku tidak tahu waktu yang berdetik
hanya dengan sekelip mata
aku hilang segalanya
hilang kebahagian 
yang aku rasa 
ianya memang milikku.
kata abah,
aku seorang anak yang tabah 
menghadapi dugaan hidup.
tapi,
apakah aku tabah 
untuk mengharungi dugaan 
sebegini rupa?
aku cuba dan terus cuba 
untuk melupakannya
semoga usaha itu berhasil
aku hanya insan biasa yang mampu
menangis bila dilukai
dan 
mampu tersenyum bila memiliki orang tersayang
sampai bilakah 
aku akan terus mengharunginya
sampai bilakah
aku akan terus dibayangi oleh dirinya
semoga Allah dapat membantu aku 
untuk terus lupa dan buang dia dalam hidupku
dia ibarat titik hitam yang 
hanya menggelapkan hidupku.
saat ini,
beginilah rasa hatiku.
jika diberi pilihan hidup,
aku akan minta, 
supaya aku hilang ingatan,
agar aku tidak mengetahui kewujudan mu.. 
tapi, apakan daya
aku hanya manusia biasa
hanya mampu menangis bila aku terluka..

No comments:

Post a Comment