:::F!rst Impression:::


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, December 8, 2012

Putaran Roda Kehidupanku

Assalamualaikum semua..
genap seminggu aku
dibelenggu dengan kesedihan
yang aku sendiri tidak tahu 
bila kesedihan ini akan berakhir.
apa-apa pun,
aku terus mengumpul semangat
untuk terus hidup tanpa
orang tersayang.
kata abah, dalam hidup nie tidak ada
orang yang boleh bantu kita
kecuali diri kita.
dimana sahaja kiter berada,
sahabat itu perlu, tapi, 
sahabat itu, 
hanya sementara sahaja.
apa yang dikatakan abah,
sememangnya benar,
aku sendiri mengalaminya,
dan semenjak dari kejadian yang aku alami,
family adalah orang pertama 
yang aku sayang.
apa yang aku harapkan bukanlah 
seindah yang aku impikan.
Dalam hidup ini,
aku sering mempelajari 
sesuatu yang baru,
semua tu mengajar aku 
erti kehidupan.
bila dilanda mslh,
aku sendiri tidak pasti, 
apakah aku mampu untuk laluinya?
Kata abah,
Teruslah tersenyum, 
wahai anakku,
walaupun byk masalah 
yang mendatang,
bykkn berdoa, 
dekatkan diri dengan Allah selalu.
pasti akan diberi jalan drpd-Nya.
musahabah diri, 
mungkin, 
ada silap kita, 
yang kita tidak pernah sedari.
kita manusia
tak pernah lari dari kesilapan.
aku mengharapkan
ada sinar bahagia yang menanti aku,
semoga sinar itu akan terus memberi kebahagian
sehingga hembusan nafasku yang terakhir..


a.k.m

No comments:

Post a Comment