:::F!rst Impression:::


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, January 27, 2011

@ Family sendiri or family mertua?? @

YANG MANA SATU PILIHANMU 
JIKA BERADA DALAM SITUASI SEPERTI INI?????

jika kamu berada dalam keadaan yang sudah berumah tangga, yg mane menjadi pilihanmu, yg mane perlu kamu pentingkan????
today aku ader citer ceritut nk bgtaw u all,
nie sal member aku punyer citer,
si A ni pompuan, dah pom berkahwin, dan sudah pom di kurniakan anak..
tapi sorang baru laaaaaa...
dari mula perkahwinan si A, dye dah dapat rase akan terjadi sesuatu yg akan berubah nanti...
walaupun mase tooo dye still budak dlm keadaan utk dewasa, tapi dapat merasakan nyew...
cuma dye tidak bersuara disebabkan dye masih budak!!!
ternyata dugaannye benar sama sekali..
ape yang dye pikir, yg terlintas, dan terduga di hati nye, sememang nyew berlaku....
si A memg nyew berubah,
semasa beranak pom, memilih rumah belah mertua utk berpantang
dan dari situ dye sudah merasakan lain,
tapi dye menagmbil nyew sebagai positif, mungkin disebabkan org tua si A sudah tidak larat utk menjaga nyew ketika pantang, sdgkn mertua mrk msh kuat lgi...
tapi setelah itu, si A n suami nyew ingin sambung belajar, dan mengambil keputusan meninggalkan anak mereka di rumah mertua sahaja..
dari situ bermulalah alkisah nyew.....
si A sukar menerima pendapat org, sekarang die tidak lagi mendengar nasihat taw pndapat adk- bradik mrk
percakapan nyew turut tdk sopan lagi, dye suker menengking2 bler bercakap,
mmber aku w/p budak rase nk marah jew,
tapi fikir ag.......
semua adk bradik nyew yg lain turut terasa ati dgn nyew....
rumah mertua n rumah si A, dkt jew
tapi nk balik sini punyer laaaaa lambat,
bler call, nk pegi pasar jap laaaa, anak tidow laaaa susah nk angkat tgh tidow 6t mengamuk...eishhhh, menyampah rasenyew.......
kater mmber aku, adk bradik nyew suruh buat rumah kat kg umah mak si A, 
tapi nk beli rumah kat umah mertua,
suatu hari too, mmber aku ckp memg sengal si A nie,
g citer ke mak dye yg bawak si mertua mkan satey,
eh org jgn laaa citer kecik laaaa aty org tue toooo..
SENGAL!!!!!!
dh laaa balik umah mak dye pom kjp jew,
bontot pom xpanas,
law umah mak mertua emmm,
bontot melecur pom xpew..............
aku pom bengang dgr citer member aku nie, aku pulak nk marah....
ooopppssss!!! lupa, mmber aku too xcilap aku, ank sedara si A,
emmm, cian laaaa
memg nk marah rasew....nampak sgt kan lebih kan kuarge mertua...
hmmm cian kat family dye...
kalu aku asew aku akn bersuar kot...
ntah laaaaa.....
baru aku taw itu laaaa salah satu sebab
mengapa adk bradik bler bsr jadi pch belah...
begini rupe nyew....

NA'UZUBILLAH..
WAALLAHHUALAM..
HANYA ALLAH YANG TAHU..

No comments:

Post a Comment